BEN VE MAVİ


     Yaşadıkların, kimsenin umrunda değildir. Hayata nasıl baktığın, nereye gittiğin, ne sevdiğin, kimi sevdiğin ve neleri sevmediğin hiçkimsenin umrunda değildir. Renklere bakınca, her rengi ayırdedebilirdim eskiden. Şimdilerden bahsedince bunun aslında epey bir zamandır öyle olmadığını görüyorum. Tüm renkler siyah ve siyahın tonlarına dönüşmüş benliğimde. Şuan kırmızı diye tahmin ettiğim hafif siyah bir kalemle yazıyorum bunları.
    Renklerin gitmesiyle bazı duygularımda terketti beni. Mavi, mutlukluktu mesela. Herzaman değil belki ama ara-sıra maviyle kaplanırdı etrafım. Sadece siyah kaldı geriye. Alışılmadık tonlarda yüzlerce- binlerce siyah…
     Benim kendime ait bir yüzüm hiç olmadı. Ne zaman üzülsem, ağlasam veya gülsem hiçkimse anlamadı.
     Bir zorunluluk vardı, onu değiştirmeye çalışmakla geçti ömrüm. Kader diyorsunuz siz ona ama hiç de zorunluluk değildir aslında. Hayat herzaman değişir, farklılaşır. Sevdiğin birini bulursun, çok mutlu olursun ve işte o zaman kader dediğiniz şeye inanırsınız. O gidince, kaderide yanında götürür aslında. Siz, çelik ve kapalı bir kaba konulmuş gibi sağa-sola vargücünüzle vurursunuz, bağırırsınız, delirirsiniz ama hepsinin sonu aynıdır : “ Başınızı iki elinizin arasına alıp, çömelip çaresizce düşünmeye başlarsınız.
     Yaşımdan fazla yaşadım ben. Hayal edilemeyecek kadar çok… Yordum kendimi çok yordum. Sabahları erkenden kalkardım kendime kendimce birşeyler kazandırmak için. Kazandığım çok şey oldu elbet, ama şimdi etrafıma bakınca hiçbirşeyim yok.
     Öylece oturmuş zamanın geçmesini bekliyorum. Zamanın geçmesini beklemek gerçekten hayli zaman alırmış. Zaman, yanında başka şeyler de götürür giderken. Umudu ,renkleri , aşkı , sevgiyi , aileni, mutluluğunu ve tabi mavi rengini alır senden. O dakikaların sesini her duyduğunda , senden birşeylerin alındığını anlamalısın.
                                                                                                     (Annemin deyimiyle GOGO)

                                                                                                                                    13.09.11


Eski düşler güzel düşlerdi, belki gerçekleşmediler ama ben düşlemiş olmaktan mutluyum
( Yasak ilişki- Clint Eastwood)

0 yorum: